
De WaardenMakers zijn ‘on air’ met een reeks podcasts. Hierin gaan onze jonge professionals het gesprek aan over verduurzaming. Samen met experts en externen. Verschillende onderwerpen komen aan bod, waarmee we de luisteraar willen informeren, inspireren en irriteren. Stay tuned!
Luister aflevering 1/3 over SDG 13: Klimaatactie
In deze aflevering gaan onze jonge professionals in op de P van People in relatie tot de SDG over Klimaatactie. Welke gevolgen heeft de klimaat-verandering voor toekomstige generaties? En hoe kunnen we bewustwording creëren?
Luister de introductie over de Development Goals
In een nieuwe reeks bespreken de jonge professionals achter De WaardenMakers Podcast een aantal Sustainable Development Goals (SDG’s). In de introductie vertellen ze welke link we hebben met de VN-doelen.
Luister aflevering #2/2: de kledingindustrie
In de tweede aflevering over de kledingindustrie gaan we in gesprek met Kelly van den Bosch en Anne Kroot van De Bovenste Plank en stellen we enkele vragen aan duurzame kledingproducent Kings of Indigo.
Luister aflevering #1/2: de kledingindustrie
Ben jij je bewust van de impact van de kledingindustrie? Aan de hand van feiten duiken we in de kledingwereld. Wist je dat voor een spijkerbroek ongeveer 7.500 liter water nodig is? Daar kan 1 persoon 10 jaar lang van drinken.
Luister aflevering #3/3: circulaire economie
Laatste van drie afleveringen over de circulaire economie: irriteren. Rob de Ruiter van TNO werpt een genuanceerde blik op circulariteit, productie en afval. “Plastic verpakkingen om groenten en fruit in de supermarkt is een no-go.”
Luister aflevering #1/3: circulaire economie
Eerste van drie afleveringen over de circulaire economie: informeren. Wat is circulaire economie? Waarom is het belangrijk? Wat zijn de kansen en de belemmeringen? Waldo Maaskant van de provincie Noord-Brabant legt uit.
Beluister de introductie: de makers stellen zich voor
Wat is De WaardenMakers Podcast? Wie zitten erachter? En waarover willen ze het hebben? De makers stellen zich aan je voor.